lördag 5 juli 2014

Jag veeet - de va längesen nu igen...


Tjejkvinnokväll med bubbel.. är mysigt
Jamen ibland lönar det sig ju med spontana infall, och den här gången blev resultatet av ett sådant infall en helmysig och härlig kväll med skratt, prat, bubbel, Skävetapas och shopping, ja helt enkel en härlig kväll med bara tjejer/kvinnor på Femminile, som är - i mitt tycke - världens mysigaste butik. Jag är ju så sjukt kär i den där butiken, de har verkligen allt jag vill och behöver ha - kläder, skor, väskor, smycken you name it. Och i fall nån undrar så är det nämligen som så att allt man vill ha behöver man ha ;-)

"Tokig i Säter" - my hometown
Hela min lilla hemstad Säter har faktiskt sammantaget i princip allt jag behöver! Det enda jag saknar är en välsorterad sportbutik annars är det komplett - jag klarar mig otroligt bra UTAN stora och opersonliga köpcentrum!

Oops - apropå shopping, jag köpte ny bikini för första gången på nästan ett decennium. Ja alltså det blev inte bara en bikini... nä TVÅ blev det!
Jag menar, varför bara köpa en när man kan köpa flera ???????????????????????? Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig, och båda var lika sjukt snygga så, ja...då fick det bli så att båda fick följa med mig hem. Nej det blir INTE en bikinibild här...

Men hörrni från det ena till nåt helt annat...  JA jag "jobbar med data"! Men betyder det verkligen att jag ska agera SUPPORT åt hela världen och inom ALLA genrer i IT-världen? Jamen jag bara undrar...

"Du jobbar med data va..."
Alltså, om jag köper t ex en TV, så varken tror eller förväntar jag mig att de jag handlade av varken kan eller ens ska fixa precis allt inom TV-världen - typ progammera kretskort, fixa nya flytande kristaller i skärmen, svara på varför det är så dåliga TV-program, veta vilka kanaler de olika programmen går på... NÄ JUST DET, och då vill jag bara påpeka lite DISKRET att det är samma lika med IT-världen JAG KAN INTE ALLT! Jag vet inte varför javascriptet slutade funka, inte vilken active-X kontroll som saknas, vilken kraft nätaggregatet ska ha, vet inte vilken mailadress ALLA har och NÄÄÄÄ jag vet faktiskt inte heller varför Expressens webbsida inte fungerar ibland...

På stickfronten

Aktuell status...
Skoja bara... det har inte hänt något förutom att jag påbörjat ett ANTAL himla många olika projekt, lagt dem åt sidan och ja... Händer just ingenting på den fronten just nu - jag återkommer när sticktorkan gått över :)

För övrigt så återkommer jag med bilder och annat från Tjejmilen i New York - omg vilken upplevelse det var :) kräver ett eget inlägg faktiskt och det kommer snaaaart - promise!

"Ingen kan ingenting, ingen kan allting!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar