fredag 18 september 2015

Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad...


Tick tack...
Men nu har jag minsann skärpt till mig lite tycker jag, för det är verkligen inte lika jättelänge sen mellan det här inlägget och det förra som det var mellan det förra inlägget och det förrförra :-)
Det känns bra och lite duktigt gjort av mig faktiskt. Det är ju så kuuul att skriva, det är bara det att livet kommer emellan på olika sätt mellan varven och då åker roligheterna långt ner på priolistan ibland och det är ju helt galet egentligen, det borde vara exakt då de är överst på listan. men men that´s life som vi säger hännä ;)

Joråsåatte... blir säkert bra
Det är ju väldigt sunt att idrotta, just sayin... Ipren, Voltaren, Power ice, ispåsar och liniment det är mumma det för värkande, ömmande hinnor, muskler och annat. För att inte tala om flossbandet som jag drar åt kring benhinnorna så jag nästan dör den långsamma och plågsamma strypdöden - herreguuud va lite mycket ont det gör men vad gör man inte?

woop woop... lite fit är han ju
Va är det för fel på att ligga i soffan och TITTA på idrott istället? Ja typ inget fel alls nästan om ni frågar mig, och framför allt inte om Usain Bolt är i rutan! OMG säger jag bara - så snygg, läcker och charmig - jag döööör. Och jaaaaa jag vet att han är snabb oxå... men jag är inte så intresserad av hans tider moahahaha, däremot är jag intresserad av att han håller sig i form och stannar i världstoppen för alltid ;) Ja för då blir det mer tid i rutan för hans del och det tackar man ju inte nej till he he.

Dårarnas lilla paradis :)
Halva Lidingöloppet, Göteborgsvarvet, Halvvasan, Halvvättern och Sthlm Marathon för guds skull, men HUR kan man bara hålla på och hålla på utan att tänka sig för? Halvklassikern som jag påbörjat blir rolig att genomföra men ett marathon??????? Jag ångrar mig varje dag att jag har anmält mig, men nu är det bara att bita i det otroligt sura äpplet och hålla vad man lovat och inte fega ur. Jäkla mig!

Japp, jorå, bara så där liksom...
Apropå skidor så har jag anmält mig till skidläger med Mattias Svahn i början av december, ska bli så sjukt roligt - tror jag :) Jag har verkligen fastnat för det där med längdskidor, men jag är nog världens fegaste när det gäller att åka i utförsbackar... så nu har han fått nåt att bita den där Mattias :) Jag behöver slipa på mod, tålamod och nästan allt annat också - älskart :)

På stickfronten
Nu jäklar stickar jag igen, tre projekt samtidigt... få se vilket som vinner eller snarare vilket som kommer att bli klart. Det ena är som jag nämnde en provstickning och då har man jussom lite press på sig att leverera, vilket passar mig bra när självdisciplinen sviktar. 
Sittpuffsgarnet och jättebambastickorna :)
Det andra projektet är en sittpuff till ena bonusungen, den blir riktigt läcker men attans vad tungt det är att sticka den, tungt garn... Det tredje och viktigaste projektet är en liten svampbaskermössa till min älskade sondotter, den allra sötaste lilltjejen i världen, lillsnuppan Junia. Mina barnbarn - hur kär kan man bli??? Och snart ett till på gång när som helst nu <3 <3 <3 Älskade ungar!

"Take risks: if yoy win, you will be happy; 
if you lose, you will be wise"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar